Talende grønsager øger salget

Takket være en japansk opfindelse taler grønsagerne direkte til forbrugerne i butikken med avlerens egen stemme.

Talende grønsager har øget salget med 250 procent i japanske butikker. En film viser hvordan.
Kartofler, majs, broccoli og tomater hilsen høfligt på forbrugerne i japanske butikker, og fortæller med avlerens egen stemme lidt om sig selv og deres oprindelse. Historien kommer, når man berører produkterne foran i displaykassen let.

Lyden aktiveres, når fugten i huden ved kontakt med grønsagens overflade danner en elektrisk strøm, der udløser den båndede optagelse af avlerens historie. Og teknologien er et hit blandt foreløbig japanerne, der har kvitteret med et øget salg på 250 procent. Det skriver WhatDesignCanDo.com

Teknologien er udviklet af Suda Lab og Hakuhodo i-studio’s HACKist creative lab med det formål at øge forbrugernes tillid til produkterne. Troværdigheden er i top, når det er avlerens eget budskab og historie om produkterne, der ad denne vej formidles direkte til forbrugerne. Det skriver gartnertidende.dk.

Se en video her, hvordan teknologien virker.