Sælg selv dine varer i nyt netsupermarked

En ny online markedsplads leverer varer fra producenter til forbrugere – direkte til døren over hele landet.

Leverandører af dagligvarer har længe haft planer om at starte deres egen netbutik, hvor virksomheder kan sælge direkte til forbrugerne. Nu er planerne blevet en realitet i Danmark. Det skriver gartnertidende.dk.

Den nye netbutik med navnet shobr.com beskriver sig selv som en markedsplads, fordi forbrugerne køber alle varerne direkte af leverandørerne – ligesom på et almindeligt marked. Indtil videre er 70 leverandører tilmeldt shobr.

I første omgang går den nye netbutik forsigtigt til værks og har lanceret en betaversion, hvor forbrugerne får rabat på alle varer og fri fragt i hele landet ved køb for minimum 299 kroner. Shobr.com sælger alle typer dagligvarer fra frugt/grønt, mejerivarer og fisk til slik og vin.


Formidler producenternes salg

Ifølge shobr selv er den nye online markedsplads ikke en traditionel detailforretning, der køber varer ind for at sælge dem igen.

Shobr formidler producenternes salg og har hverken egne varer, lagre eller lastbil. På Shobr er det producenterne selv, der beskriver produkterne og fastsætter priser og tilbud til forbrugere.

På shobr kan producenterne inspirere forbrugerne med information om varerne, og producenterne kan komme i direkte kontakt med forbrugerne. Det giver mulighed for at lære forbrugerne at kende til gavn for produktudvikling, markedsføring og salg.


Sælg varer på shobr

Hos shobr er det leverandørerne, der ejer varerne, vælger priser og tilbud og sælger direkte via platformen shobr.com.

Shobr formidler kontakten mellem brands/varer og forbrugere ved at stille en butik, trafik og logistik til rådighed for alle brands, der vil sælge her.

Alle leverandører har ubegrænset hyldeplads, og shobr.com tilbyder landsdækkende levering direkte til døren. Det giver dagligvarebrands mulighed for at tilbyde alle produkter og ikke kun de produkter, som de traditionelle dagligvarekæder ønsker at sælge.

Producenter, der vil sælge varer på shobr.com, skal i kontakt med salgschef Jakob Skriver, telefon 28 10 09 33, skriver shobr på sin hjemmeside.


Rigmand har skudt penge ind


Det er dagligvareleverandørernes brancheorganisation DLF, der har taget initiativet til shobr med adresse i København Ø.

Shobr.com har fået skudt penge ind af investoren Thorkil S. Andersen. Han har bygget en formue op på transportkoncernen Frode Laursen, der har stor erfaring med logistik, skriver Fødevarewatch.dk.

Det unikke ved shobr.com er, at DLF kommer med en dagligvareplatform, hvor leverandørerne kan lægge deres mærker op og samtidig stiller en infrastruktur til rådighed. Shobr ejer hverken lager eller lastbiler – det er der andre, der står for.

Den ’rigtige’ version af shobr.com går i luften den 16. juni.