Freedom Food – Få inspiration fra metropolen Stockholm

Vi zoomer ind på ’Freedom Food’. En stærk trend, der handler om oplevet frihed. Om at gøre det nemt og ligetil for kunderne at træffe et valg.

 

I slutningen af 2019 inviterede Landbrug & Fødevarer til en inspirations- og trend-tour til Stockholm. Sammen med 22 detailfolk, var formålet at samle inspiration hos vores nordiske naboer og nærstudere de trends, som gør sig gældende på den skandinaviske fødevarescene.

Trends handler om mønstre, der optager forbrugeren. Og derfor er trends vigtige værktøjer for fødevarebranchen. Trenden freedom food handler således om at sikre at kunden får en hjælpende hånd. Om varer, der er sammensat godt, placeret smart i kundestrømmen og som kunden kan blive inspireret af. Det kræver nemlig ekstra overskud for kunderne at vælge fødevarer, der passer sammen. Og med en hjælpende hånd giver man kunden frihed.

Freedom Food er blot en af de vigtige trends, vi mødte i Stockholm. Dyk ned i vores rapport og bliv også opdateret på:

  • Vitality Food
  • Adventure Eating
  • Think Twice

Trine Møller Christensen

Konsulent – digital marketing og kommunikation - Afsætning, Ernæring & Markedsudvikling

Telefon +4533394439

Mobil +4540750089