Smag på Danmark

Tak til dig der tænker lokalt. Tak til dig der spiser dansk. Dét er kommunikationen i en ny forbrugerkampagne 'Smag på Danmark' for dansk okse- og kalvekød, der lige er gået i luften.

Smag på Danmark

Kampagnen takker de forbrugere, som prioriterer det danskproducerede okse- og kalvekød og har til formål at understøtte afsætningen heraf.  Forbrugernes øgede præference for det danske, som følge af COVID-19, var med til at danne grundlaget for kampagnen. Når forbrugerne vælger dansk okse- og kalvekød er de med til at gøre en forskel for både miljø, samfund og dyr – og derfor fortjener de en tak. Det kan du læse mere om her: https://voresmad.dk/raavarer/koeb-dansk/smag-paa-danmark

Smag på Danmark lever minimum året ud, og forbrugerne vil formentlig møde den på produkterne, outdoor, digitalt, på sociale medier eller i detailhandlen. Sidstnævnte støtter nemlig også op om mærket og kampagnen og i både LIDL, Rema 1000 og ALDI kan man finde mærket på det danskproducerede okse- og kalvekød. Danish Crown Beef, Friland, Skare Meat og Himmerland Kød sætter mærket på i de tre kæder.

Med kampagnen er også født et nyt mærke "Smag på Danmark" som kan findes i detailhandlen - på sigt er håbet, at det kan bruges på tværs af flere fødevarekategorier.

Mette Gammicchia

Mette Jasper Gammicchia

Chef for Marked & Ernæring - Marked & Ernæring

Telefon +4533394268

Mobil


Trine Møller Christensen

Konsulent – digital marketing og kommunikation - Marked & Ernæring

Telefon +4533394439

Mobil +4540750089