Ny kampagne skal få unge til at spise mere sild

Med en ny 3-årig omdømmekampagne er den danske sildebranche og Landbrug & Fødevarer gået sammen om at gøre unge mennesker vilde med sild i hverdagen – og virksomhederne er inviteret med.

 

De marinerede sild er en klassiker på frokostbordene ved højtiderne til jul og påske. Nordsøsilden har en lang og stolt tradition som fødevare i Danmark, hvor den er blevet spist både morgen, middag og aften. Langsomt er silden dog ved at glide ud af danskernes – særligt de yngres – bevidsthed, og salget har været faldende de sidste par år.

Derfor er den danske sildebranche, der er en sammenslutning af virksomheder fordelt på tværs af værdikæden fra fangst til afsætning, gået sammen med Landbrug & Fødevarer om at skabe en omdømmekampagne, der har til formål at få danskerne til at vælge sild en helt almindelig hverdagsaften.

En lokal superfood
Kampagnen hedder ’Vild Med Sild’, og skal gøre silden top-of-mind hos særligt de unge forbrugere.

Silden fiskes i sit naturlige element, findes i hobetal og er rig på både Omega-3 og D-vitamin. Sølvfisken har dermed et klimaaftryk der er lavt, og et sundhedsaspekt der er helt i top.

Kampagnens budskaber slår derfor også netop på silden som værende bæredygtig, sund og klimavenlig samt nem og hurtig at lave lækre måltider med, hvorfor den er perfekt til helt almindelige hverdage også. 

Du kan se hele kampagnen på: Vild Med Sild

Er du interesseret i at høre mere om kampagnen eller ønsker du at få tilsendt kampagnemateriale kan du kontakte Landbrug & Fødevarer for nærmere information.


Lærke Kirstine Lund

Sektorchef for planter og planterige fødevarer

+45 2086 2871