Mejeriprisen 2020

Hvem har Danmarks bedste mejeriafdeling?

Landbrug & Fødevarer ønsker at holde konstant fokus på mejeri i dagligvarekæderne. Igen i 2020 uddeler vi priser i kategorierne discount og super/hypermarked. Med to priser i én sætter vi fokus på mejeri bredt i dagligvarekæderne.

Mejeriprisen er den-gode-hverdags pris
Mejerikategorien er en vigtig del af den gode hverdag. Mælk, syrnede produkter, smør og ost hører til i den danske madkultur. Alle kommer forbi mejerikategorien på deres tur i butikken. Alle køber ind i hele eller dele af kategorien. Jo mere relevant, jo mere butikken appellerer til sanserne og inspirerer forbrugerne, jo flere produkter køber de.

Relevans, dynamik og løfteevne
Men hvem er bedst til at skabe relevans i hele forbrugerens kostdøgn fra morgen til aften? Hvem har bedst styr på at skabe sammenhængskraft mellem det store produkttilbud og butikkens fysik? Hvem performer bedst og er bedst til at løfte salget? Hvem er fuld af gode idéer og god til at gøre butikken til en sjov og anderledes oplevelse, så man får lyst til at købe ind? Hvem er årets forbillede for kategorien?

Dedikerede mennesker bag en stærk afdeling
En dynamisk og levende mejeriafdeling handler i høj grad om menneskene bag. En ildsjæl med mange små initiativer, som blot løfter salget kan indstilles, ligeså vel som en ansat med det store overblik og evnen til at skabe flotte resultater.

Kort sagt! Alle, der arbejder dedikeret med Mejerikategorien, og som forstår at arbejde på kategoriens præmisser og forvalte de mange spændende mejerikoncepter, som tilbydes i butikkerne, kan indstilles til Mejeriprisen.

En indstilling til Mejeriprisen er et skulderklap i sig selv.
Har du én god kandidat eller en gruppe af kolleger, som gør det rigtigt godt, så hold dig ikke tilbage. Tværtimod. En indstilling til Mejeriprisen er et skulderklap.

Det er nemt og enkelt at indstille en kandidat

Den anerkendelse, der ligger i at blive indstillet til Mejeriprisen, er en stor ære i sig selv. Du kan indstille alle de kandidater, du mener bør være med i opløbet. Måske et ungt talent, som bare gør det fremragende. Måske en hel afdeling. Du bestemmer. Indstil en eller flere favoritter senest 15. april. Brug indstillingsskemaet og se indstillingskriterierne her. Det er nemt og enkelt.

Hvem kan indstille?
Kandidater til Mejeriprisen kan indstilles af konsulenter i dagligvarekæderne.

Inden du indstiller – tjek her hvilke informationer du skal bruge (pdf).

Sådan finder juryen de nominerede

  1. Juryen vurderer indstillingerne i forhold til indstillingskriterierne samt ser den korte video af kandidat og butik, som sendes separat på mail til Landbrug & Fødevarer - se nærmere i kriterierne.
    Video:
    - Længde: Max fem minutter, men 30 sekunder er også ok.
    - Location: Filmen optages i den afdeling, der indstilles
  2. Der vil i 2020 IKKE være personligt fremmøde for kandidater over for juryen hos Landbrug & Fødevarer på Axelborg.
  3. Herefter finder juryen de nominerede i begge kategorier.

Offentliggørelse af de nominerede
De nominerede offentliggøres snarest derefter. Efter offentliggørelsen aflægger juryen uanmeldt besøg hos de nominerede i løbet af de næste måneder.

Prestigefyldt prisoverrækkelse på Fødevaredagen 29. september
Det hele kulminerer med den store og meget prestigefyldte prisoverrækkelse på Fødevaredagen den 29. september 2020.

Tidsplan

  • 15. april – deadline for indstillinger
  • 21. april – juryen vurderer skriftligt indsendt materiale samt den korte video, der viser kandidat og butik. Der vil i 2020 IKKE være personligt fremmøde for kandidater over for juryen.
  • De nominerede offentliggøres senest omkring juni
  • Uanmeldte jurybesøg hos de nominerede
  • Uanmeldt besøg af mystery shopper
  • 29. september – prisoverrækkelse på Fødevaredagen på Hindsgavl Slot

Mejeriprisen finansieres af Mælkeafgiftsfonden


CORONASTATUS

Landbrug & Fødevarer er obs på situationen og følger regeringens anbefalinger. Vi ser tiden an og søger for at holde jer opdaterede her på siden og gennem direkte dialog.

L&F AFLYSER ARRANGEMENTER FREM TIL 13.4.2020

Guide promovering

Guidelines for promovering i forbindelse med nominering/vundne fagpriser 

Vi glæder os over, at der bliver skabt opmærksomhed om priserne – og vi opfordrer jer til at udnytte de muligheder, nomineringen/prisen giver jer. Det er dog vigtigt for os at pointere, at nomineringen/prisen kun er gældende for den nominerede /evt. vindende butik – ikke for hele kæden. For at sikre prisernes troværdighed samt at ingen kommer i klemme i forhold til vildledende markedsføring, kommer her guidelines for promovering i forbindelse med nominering/vundne fagpriser:

  • I må promovere netop den butik, der er nomineret / evt. har vundet.
  • I landsdækkende eller regionale tilbudsaviser oa. reklamer skal det fremgå sammen med logoet for prisen, at det er netop den helt bestemte butik, der er nomineret og evt. har vundet prisen.

Kontakt os endelig i tilfælde af spørgsmål.

Held og lykke!

Kriterier Mejeriprisen 2020

Kriterierne gælder for mejeriafdelinger i kategorierne: ’Discount’ og ’Supermarked/hypermarked’

Her kan du se, hvilke punkter der kan spille en rolle i den endelige bedømmelse:

Friskhed – vægter 25 % af den samlede vurdering

  • Kunderne tilbydes friske varer – datostyring
  • Butikken tilbyder kunderne sæson-aktuelle produkter (standard fremgangsmåder ift. de 4 årstider) 
  • Afdelingen er veltrimmet (fuldt space) og har en høj varetilgængelighed

Sortiment og iscenesættelse – vægter 25 % af den samlede vurdering

  • Afdelingen har et sortiment med dybde og bredde, som inspirerer kunden
  • Afdelingen viser nyskabende ideer
  • Afdelingen synliggør både mennesket bag varerne (fx mejeristen/brandet) og mennesket foran varerne (medarbejderne i butikken – hvad gør den enkelte for at fremme kategorien). Begge bidrager til kundeoplevelsen og skaber værdi

Kunden i centrum – vægter 25 % af den samlede vurdering

  • Afdelingen har skabt et rum, der spiller på kategoriens sanselighed (look and feel)
  • Afdelingen har fokus på at hjælpe med kundens planlagte køb (ease to shop) og samtidig friste til mersalg, opslag og evt. krydssalg
  • Kunden møder kategorien flere steder på sin rejse gennem butikken

Differentiering og vækst – vægter 25 % af den samlede vurdering

  • Afdelingen adskiller sig fra konkurrenterne i kategorien i sit arbejde på gulvet
  • Afdelingen gør en indsats for at være en del af lokalsamfundet (evt. fokus på lokale varer, lokale ansatte, kundefokus)
  • Der kan dokumenteres vækst i afdelingen (fortæl hvor I er vækstet og hvordan

Send juryen en videohilsen

  • Indsend en kort video med en hilsen fra kandidaten og en kort rundtur i butikken (fri form og ingen krav til professionel klipning).
    - Længde: Max fem minutter, men 30 sekunder er også ok.
    - Location: Filmen optages i den afdeling, der indstilles
    Send til alu@lf.dk (brug evt. wetransfer.com til tunge filer)

 

Juryen kigger bredt på udtryk og salg i den enkelte afdeling – og forholder sig til en række punkter, som hver især vægter i den samlede vurdering. Juryen er naturligvis opmærksom på, at vilkårene og mulighederne ikke er identiske i kategorierne ’Discount og ’Supermarked/hypermarked’. Ligeledes er juryen opmærksom på forskelle i kundegrundlaget. Det tager juryen naturligvis højde for i sin vurdering.

Juryen vurderer indstillingerne i forhold til indstillingskriterierne samt ser den korte video af kandidat og butik, som sendes separat på mail til Landbrug & Fødevarer. (Se under kriteriepunkterne).

Der vil i 2020 IKKE være personligt fremmøde for kandidater over for juryen hos Landbrug & Fødevarer på Axelborg i København.

Herefter finder juryen de nominerede i begge kategorier.

De nominerede får uanmeldte besøg af juryen og et besøg af en mystery-shopper.

Juryen forventer, at den/de butiksansatte, der repræsenterer en indstillet mejeriafdeling, er gennemgående i hele prisforløbet. Fra indstillingsdagen til en eventuel nominering og frem til og med Fødevaredagen. Det er en forudsætning for at kunne vinde prisen.

Når man indstilles til prisen, skal man have haft en glad smiley fra FVST min. 6 mdr. før indstillingsdatoen. Man skal ligeledes have en glad smiley i hele nomineringsperioden (frem til Fødevaredagen) – ellers ekskluderes man fra nomineringsfeltet. Vinder man og får man herefter 1 år frem en sur smiley, så skal al markedsføring stoppe. Titlen som vinder beholder kandidaten.

Jury, Mejeriprisen 2020

Stefan Andersen, Category Manager Dairy, Egg, Cheese, Dagrofa
Jacob Skovgaard Jørvad, Customer/marketing Director, Arla Danmark
Dorthe Vester, Key Account Manager, Thise Mejeri
Erik Rasmussen, salgschef, Them Andelsmejeri
Lukas Hartmann, Senior Buyer Dairy, Lidl Danmark 
Jonas Meilgaard, Category Manager Dairy, Aldi Danmark
Niels Hvas, Category Manager Cheese, Salling Group 
Torben Lund, kategorichef, Rema1000
Vickie Enné Ryge, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer 
 

Alle hovedaktører i dansk dagligvarehandel får muligheden for at være med i juryen i 2020 og 2021.

 

Tidligere vindere

 

Mejeriprisvinder 2019 i kategorien 'Supermarked', her sammen med direktør Flemming Nør-Pedersen, Landbrug & Fødevarer

Mejeriprisvinder 2019 i kateorien 'Supermarked', her sammen med direktør Flemming Nør-Pedersen, Landbrug & Fødevarer 

Glæden var stor hos personalet i Meny i Aalborg SV og Aldi i Aabybro, da de blev kåret som vindere af Mejeriprisen 2019 på Landbrug & Fødevarers store branchedag, Fødevaredagen. Under kåringen blev vinderne hyldet af kollegaer fra hele den danske fødevarebranche, mens de modtog deres trofæ.

Der var seks nominerede med i opløbet, som alle har fået uanmeldt besøg af en fagjury og en ’mystery-shopper’. Her er de nominerede blevet vurderet nøje på parametrene varernes friskhed, kundebetjening, sortiment og iscenesættelse. Og på baggrund heraf løb de to vindere med sejren.

Vickie Enné Ryge, der er jurymedlem og chefkonsulent i Landbrug & Fødevarer, siger:

”Hos Aldi i Aabybro har Henrik Jensen og hans team nærmest formået at omdanne hele butikken til én stor mejeriafdeling. Kunden bliver på elegant vis fristet af mejeriprodukter hele vejen gennem butikken. Og så er der fokus på sæson, vind og vejr.”

 

Mejeriprisvinder 2019 i kategorien 'Discount', her sammen med direktør Flemming Nør-Pedersen, Landbrug & Fødevarer

Juryen har også rosende ord til den anden vinder:

”Meny i Aalborg SV udmærker sig ved at have en fænomenal ekspertise indenfor ost. Det veluddannede personale har helt styr på håndteringen af det enorme udvalg – og yder de et højt serviceniveau. Her bliver kunderne både hjulpet, fristet og inspireret,” siger Vickie Enné Ryge.

To stolte vinderbutikker
Det var stolte vindere, der kom op på scenen og fik overrakt Mejeriprisen på Fødevaredagen.

”Det er rigtig dejligt at vinde prisen her i dag. Det er noget, vi har arbejdet rigtig hårdt på at opnå og noget, som vi er utrolig glade for og stolte over,” siger Henrik Jensen, der er mejeriansvarlig hos Aldi i Aabybro og vinder af Mejeriprisen i kategorien Discount.

Humøret var også i top hos Meny i Aalborg SV:

”Det betyder alt, at vi vinder her i dag. Jeg kan næsten ikke sige noget lige nu, men vi har arbejdet hårdt for det her i fem år, så det betyder utrolig meget for både jeg selv og mine medarbejdere,” siger Mette Pedersen, der er mejeriansvarlig hos Meny i Aalborg SV og vinder af Mejeriprisen i kategorien Super- og hypermarkeder.

Mejeriprisens jury består af:
Majbritt Hansen, sortimentschef, Meny, Dagrofa
Kathrine From Rosendahl, Instore Manager Arla Foods
Lukas Hartmann, Senior Buyer Dairy, Lidl Danmark
Jørgen Boye, Group Vice President, Commercial Fresh Food, Salling Group
Julian Schmidt, Indkøber, Aldi Danmark
Torben Lund, kategorichef, Rema 1000
Jacob Elholm Nissen, kategorichef, Coop Danmark
Dorthe Vester, Key Account Manager, Thise Mejeri
Erik Rasmussen, salgschef, Them Andelsmejeri
Vickie Enné Ryge, chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

For yderligere information, kontakt:
Linda Gjaldbæk, pressekonsulent hos Landbrug & Fødevarer, tlf.: 26 84 28 80 eller mail: lghj@lf.dk

Find vinderfotos, profilfoto og logo til download på mejeriprisen.dk pressematerialer.

 

NOMINEREDE

De nominerede i kategorien ‘Discount’ var:

Lidl, Thisted, Mejeriansvarlig Alice Pedersen
Rema1000, Risskov (Ndr. Strandvej),Mejeriansvarlig Daniel Petersen
Aldi, Svendborg, Mejeriansvarlig Kenneth Bo Hansen
Aldi Aabybro, Mejeriansvarlig Henrik Jensen

De nominerede i kategorien ‘Supermarkeder/hypermarkeder’ var:

Bilka Slagelse, Mejeriansvarlig Thea Madsen
Meny Aalborg SV, Mejeriansvarlig Mette Pedersen

 

   

Mejeriprisen finansieres af Mælkeafgiftsfonden

 

Kig indenfor hos MENY i Aalborg SV, som er vinder af Mejeriprisen 2019 i kategorien ’Super- og Hypermarkeder’.
Aldi i Aabybro er vinder af Mejeriprisen 2019 i kategorien ’Discount’. Se, hvordan der ser ud i vinderbutikken.

Mejeriprisvinder 2018 i kategorien 'Discount', her sammen med direktør Flemming Nør-Pedersen, Landbrug & Fødevarer

Der var jubel blandt personalet hos Bilka One Stop i Field’s og Lidl i Skive, da de blev kåret som vindere af Mejeriprisen 2018 på Landbrug & Fødevarers store branchedag, Fødevaredagen, hvor vinderne blev hyldet af fødevarekollegaer fra hele Danmark.

Vickie Enné Ryge, der er jurymedlem og chefkonsulent i Landbrug & Fødevarer, siger:

”De to vinder-butikker skiller sig ud ved at inspirere til brug af mejeriprodukter med et hav af gode sameksponeringer i hele butikken. Fanger man som kunde de dygtige oste-specialister hos Bilka One Stop, Field’s, så får man en på opleveren. De er klædt på til at have en god kundedialog og har helt styr på ostens ABC. Hos Bilka kan man også deltage i forskellige mejeri-events fx ’lav din egen milkshake’ eller ’kværn dit eget smør’, så var juryen ikke i tvivl om, at vinderen i supermarkedskategorien var fundet.”

Mejeriprisvinder 2018 i kategorien 'Supermarked', her sammen med direktør Flemming Nør-Pedersen, Landbrug & Fødevarer

En inspiration og et forbillede
”Også i Lidl i Skive, der vandt i discountkategorien, er personalet meget dedikeret, og juryen er særlig imponeret over deres fokus på at få udvidet mejeriafdelingen til hele butikken. Man møder kategorien på hele kunderejsen rundt i butikken. I bake-off, i frugt- og grøntafdelingen, i vinområdet – og når der uddeles spændende smagsprøver. Der er ingen tvivl om, at Lidl Skive inspirerer og er forbilleder for deres kollegaer i branchen. Det er rigtig dejligt, at vi med Mejeriprisen kan sprede de gode takter fra vinderbutikkerne og dermed være med til at løfte hele kategorien,” siger Vickie Enné Ryge.

Stolte vindere
Det var to stolte vinder-afdelinger, der kom på scenen på Fødevaredagen og modtog deres trofæ som vindere af Mejeriprisen:

”Det er simpelthen så fedt lige nu. Vi har fået skabt et godt hold, der gør, hvad de kan for at få det til at lykkes hver dag, og det er dét, vi høster frugten af nu,” siger Esben Andreas, der er mejeriansvarlig hos BILKA One Stop, Field’s, og vinder i supermarkedskategorien.
Glæden var også stor hos Lidl i Skive:

”Det er en kæmpe, kæmpe ære. Jeg er nok nødt til lige at få det hele lidt på afstand, for det er lidt overvældende,” siger Peter Holbæk Gregersen, der er mejeriansvarlig hos Lidl i Skive og vinder i discountkategorien.

Hans kompagnon, Rasmus Kloster Hansen, tilføjer:

”Vi er simpelthen så glade. Der er lagt stor vægt på samarbejdet, og det betyder alt i den her sammenhæng.”

Mejeriprisens jury består af:
Majbritt Hansen, Dagrofa
Torben Lund, Rema 1000
Jørgen Boye, Salling Group
Lukas Hartmann, Lidl
Jacob Nissen, COOP
Dorthe Vester, Thise
Erik Rasmussen, Them
Søren Edelholt, Arla
Nikka Jørgensen, Naturmælk
Lars Witt Jensen, Mejeriforeningen
Vickie Enné Ryge, Landbrug & Fødevarer

Læs pressemeddelelsen: Opprioritering af mejeri i butikken giver fornem pris  

For yderligere information, kontakt:
Vickie Enné Ryge, chefkonsulent i Landbrug & Fødevarer, tlf.: 33 39 42 62 og mail: vkr@lf.dk eller
Linda Gjaldbæk, pressekonsulent hos Landbrug & Fødevarer, tlf.: 26 84 28 80 og mail: lgjh@lf.dk

NOMINEREDE

Mejeriprodukter kan være en god smagsgiver til måltider over hele kostdøgnet. Blandt andet derfor uddeler Landbrug & Fødevarer til oktober en pris til landets bedste mejeriafdelinger. De nominerede til den eftertragtede pris er nu fundet.

Vickie Enné Ryge, der er jurymedlem og ansvarlig for Mejeriprisen hos Landbrug & Fødevarer, siger:

”Vi oplever, at mejerikategorien spiller en større og større rolle som smagsgiver i måltidet. Fx spændende oste som topping på varme retter eller i salaten. Oste-tapas vinder frem. Mejeri har berettigelse i hoved- og mellemmåltider fordelt på hele dagen og alle ugedage.”

Vickie Enné Ryge glæder sig over det gode nominerede felt; det er nogle butikker, der virkelig har formået at sætte kategorien i spil:

”Vi har set et stort engagement hos butikkerne i forhold til oprindelse og friskhed. Den danske oprindelse på produkterne er afgørende for kunderne, og mejeriafdelingens fokus på friskhed er vigtig, fordi det vidner om butikkens holdning til friskhed generelt,” siger hun.

Høj faglighed og kunden i centrum
Mejeriprisen giver mulighed for, at både discountkæder og supermarkeder/hypermarkeder kan udmærke sig – og juryen har set blandt de mange indstillede kæder, at der er kommet et endnu større fokus på at sikre fagligheden blandt personalet i mejeriafdelingerne til fordel for kunderne. Et fællestræk ved alle nominerede er, at de er meget passionerede omkring arbejdet med kategorien. Og kunden er deres øverste chef. Det vil en mystery shopper forhåbentlig kunne bevidne.

”Dagligvarekæderne har fået øjnene op for værdien af uddannet personale i mejeriafdelingen. De ved godt, at mejeri-kategorien ikke kun handler om et spændende sortiment, men også om at have medarbejdere, der kan guide og inspirere deres kunder, fx ved smagsprøver, ryge egne oste og gode sam-eksponeringer,” siger Vickie Enné Ryge.

Hjælp dine kunder med at se ostens potentiale 

De nominerede i kategorien ’Discount’ var:

Lidl, Skive
Mejeriansvarlig Peter Holbæk Gregersen

Rema1000, Haderslev
Mejeriansvarlig Jacob Johansen

Aldi, Svendborg
Mejeriansvarlig Kenneth Bo Hansen

De nominerede i kategorien ’supermarkeder/hypermarkedet’ var:

Salling Super, Aarhus

Mejeriansvarlig Lise Salomonsen

Bilka One Stop, Fields, København S
Mejeriansvarlig Esben Steen Andreas

Priserne overrækkes på Fødevaredagen
Vindernavnene offentliggøres og priserne blev overrakt på Landbrug & Fødevarers store branchedag, Fødevaredagen, der fandt sted den 9. oktober på Hindsgavl Slot i Middelfart.

Mejeriprisen finansieres af Mælkeafgiftsfonden


Meny i Hørsholm vinder Mejeriprisen 2017 i kategorien Supermarked - her sammen med direktør i Landbrug & Fødevarer Flemming Nør-Pedersen

Landets bedste mejeriafdelinger er fundet

Der var jubel blandt personalet hos Meny i Hørsholm og Rema 1000 i Allerød, da de blev kåret som vindere af Mejeriprisen 2017 på Landbrug & Fødevarers store branchedag, Fødevaredagen, hvor vinderne blev hyldet af kollegaer fra hele mad-Danmark.

Vickie Enné Ryge, der er jurymedlem og chefkonsulent i Landbrug & Fødevarer, siger:

- De to vinder-butikker skiller sig ud ved at inspirere til at bruge mejerivarer på nye måder og friste kunderne med mejeriprodukter flere steder på deres tur rundt i butikken. Det faguddannede personale hos Meny i Hørsholm er klædt godt på til at have en god kundedialog. Kombineret med deres brede sortiment og fokus på gode, hjemmelavede produkter med velsmag, så var juryen ikke i tvivl om, at vinderen i supermarkedskategorien var fundet.

- Også i Rema 1000 i Allerød, der vandt i discountkategorien, er personalet meget dedikeret, og juryen er særlig imponeret over deres fokus på friskhed og deres kritiske datostyring. Og så naturligvis over den virkelig veltrimmede og præsentable afdeling. Der er ingen tvivl om, at de inspirerer og er forbilleder for deres kollegaer i branchen. Det er fantastisk, at vi med Mejeriprisen kan sprede de gode takter fra vinderbutikkerne og dermed være med til at løfte hele kategorien, siger Vickie Enné Ryge.

Glade vindere
Det var to stolte vinder-afdelinger, der kom på scenen på Fødevaredagen og modtog deres trofæ som vindere af Mejeriprisen:

- Jeg er stolt og meget, meget glad. Det giver benzin til at fortsætte. Så jeg tør godt love, at næste år bliver endnu sjovere og endnu vildere,” siger Allan Freese, der er mejeriansvarlig hos Meny i Hørsholm, og vinder i supermarkedskategorien.


Rema 1000 i Allerød er vinder af Mejeriprisen 2017 i discountkategorien - her sammen med direktør i Landbrug & Fødevarer Flemming Nør-Pedersen

Stemningen var også i helt i top hos Rema 1000 i Allerød:

- Det er helt fantastisk, det her. Mine medarbejdere er de bedste, og de har en kæmpestor andel i den her pris, siger Ian Dalsgaard, der er mejeriansvarlig hos Rema 1000 i Allerød og vinder i discountkategorien.

Mejeriprisens jury består af:
Mogens Poulsen, Thise
Søren Edelholt, Arla
Nikka Jørgensen, Naturmælk
Majbritt Hansen, Dagrofa
Torben Lund, Rema 1000
Lars Witt Jensen, Mejeriforeningen
Vickie Enné Ryge, Landbrug & Fødevarer

For yderligere information, kontakt:
Vickie Enné Ryge, chefkonsulent i Landbrug & Fødevarer, tlf.: 33 39 42 62 og mail: vkr@lf.dk
Linda Gjaldbæk, pressekonsulent hos Landbrug & Fødevarer, tlf.: 26 84 28 80 og mail: lghj@lf.dk

Se hvordan det er ud i Danmarks bedste mejeriafdeling i kategorien 'Discount'.
Kig indenfor hos vinderen af Mejeriprisen 2017 i kateogrien 'Supermarked'.

Der var jubel blandt personalet hos Lidl i Thisted og Meny i Hellerup, da de blev kåret som vindere af Mejeriprisen 2016 på Landbrug & Fødevares store branchedag ’Fødevaredagen’.

Mejerivarer der inspirerer og ikke kun er henvist til mejeriafdelingen, men flot repræsenteret i hele butikken. Det er kvaliteter, der går igen hos vinderne af Mejeriprisen 2016.

Jurymedlem og afdelingsleder i Landbrug & Fødevarer, Mette Gammicchia, siger:
”De to vinderbutikker skiller sig ud ved at inspirere til at bruge mejerivarer på nye måder – eksempelvis ved at friste kunderne med mejeriprodukter flere steder på deres tur rundt i butikken. Det faguddannede personale i Meny i Hellerup er klædt godt på til at have en god kundekontakt. Kombineret med det både brede og dybe sortiment var juryen ikke i tvivl om, hvem der skulle vinde.”

”Selvom det er første gang, vi uddeler Mejeriprisen, har vi set en flot interesse. I Lidl i Thisted er personalet gået ’all in’ på at vinde, og juryen var særligt imponeret over deres nytænkende tilgang til kategorien. Og så naturligvis over den veltrimmede og præsentable afdeling. Der er ingen tvivl om, at de inspirerer og er forbilleder for deres kollegaer i branchen. Det glæder mig, at vi med Mejeriprisen kan sprede de gode takter fra vinderbutikkerne og dermed løfte hele kategorien,” siger Mette Gammicchia.

Det var to stolte vinderafdelinger, der kom op på scenen på Fødevaredagen og modtog deres trofæ som vindere af Mejeriprisen for henholdsvis ’Discount’ og ’Supermarked’-kategorien.

”Jeg er simpelthen så megastolt. Lige nu har jeg en kæmpeklump i halsen, for den her pris betyder simpelthen så meget. Vi har arbejdet hårdt for den, og den er et bevis på, at vores store passion for og engagement i mejeribranchen betaler sig,” siger Thomas Fridlund, osteansvarlig i Meny i Rotunden i Hellerup.

Meny i Hellerup, vinder i kategorien 'Supermarked'

Stemningen var også i helt i top hos Lidl i Thisted: 

”Det er helt fantastisk det her. Det er en kæmpe ære, for det er et langsigtet arbejde, der ligger bag den her pris. Prisen er også et bevis på, at alt kan lade sig gøre, når man har mulighed for at drømme og føre dem ud i livet,” siger Thomas Kamp Koorsgaard, butikschef i Lidl på Østerbakken i Thisted. 

2016 var første gang, Mejeriprisen blev uddelt på Landbrug & Fødevarer store branchedag ’Fødevaredagen’.

Mette Gammicchia

Mette Jasper Gammicchia

Afdelingsleder - Afsætning, Ernæring & Markedsudvikling

Telefon +4533394268

Mobil +4527245668


Anne Heide Lund

Anne Heide Lund

Markedskoordinator - Afsætning, Ernæring & Markedsudvikling

Telefon +4533394408

Mobil +4524618354