Æggekampagne: Godt for dig – og dine kunder

Ny kampagne sætter fokus på æg som en sund råvare, der kan hjælpe forbrugerne til at mindske madspild. ’Godt for dig’ hedder kampagnen, som Danske Æg står bag.

 

Fra slutningen af september og fire uger frem får bakkerne med skrabeæg en make-over. Forbrugerne vil møde et nyt, visuelt udtryk, der er stammer fra kampagnen ’Godt for dig’. Konkurrenceelementet på æggebakken skal lede forbrugerne ind på kampagnesitet www.godtfordig.dk. Her kan de teste deres viden om æg og deltage i konkurrencen om at vinde et gourmetophold på Dragsholm Slot.

Zoomer ind på æggets mange egenskaber
Danske Æg står bag kampagnen, som stiller skarpt på æggets mange egenskaber. ”Kampagnen ’Godt for dig’ skal bidrage til, at æg opnår et mere positivt omdømme, og at forbrugerne i højere grad opfatter æg som en sund og klimavenlig fødevare. Og så skal forbrugerne se æg som en råvarer, der kan bidrage til at mindske madspild,” siger chefkonsulent hos Landbrug & Fødevarer, Anina Kjær.

Budskaber deles via sociale medier
Kampagnens budskaber vil blive det på Facebook, hvor omeletten er omdrejningspunktet og fungerer som inspiration. ”Det er vores intention at gøre forbrugerens liv nemmere ved at iscenesætte retter med æg som ekstra lette og lækre, samtidig med at vi understøtter den gode samvittighed. For noget så nemt og lækkert er faktisk også sundt og nærende,” slutter Anina Kjær.

Mere viden? Dyk ned i vores temaside om æg