Hjælp dine kunder i mål med madpakken

Madpakken hitter hos børn og unge – og samtidig efterlyser forældrene hjælp til at lave dem. Helt konkret savner de inspiration, når de står og smører i køkkenet. Det viser ny analyse.

 

Madpakken er populær. Faktisk så populær, at medbragte madpakker er den mest udbredte frokostløsning for børn og unge mellem 0-17 år. Men der stilles også krav til madpakken. I en ny analyse fra Landbrug & Fødevarer peger forældrene på, at madpakken skal være både sund og nem. Og så skal den være velsmagende, så den bliver spist op.

Forældre efterlyser mere inspiration
Idealet om, at madpakken skal spises op, levner plads til forbedringer. Kun en femtedel af de adspurgte forældre vurderer, at deres barn altid spiser hele madpakken. Og det er netop en af de største udfordringer, som forældrene peger på – nemlig, at madpakken ikke spises helt op. Forældrene efterlyser derfor inspiration til at lave madpakkerne – og dette efterlader et potentiale for at hjælpe forældrene.

Hjælp søges: Madspild i børnefamilier

Hjælp forældrene i en travl hverdag
Vil du hjælpe forældrene med at nå i mål med madpakken? Så svarer analysen også på, hvordan du gør det. Forældrene ønsker nemlig mere inspiration og forslag til sammensætning af børnenes madpakker – og hjælp til at kombinere disse forslag til en sund madpakke. Resultatet giver forhåbentlig forældrene en bedre oplevelse med at lave maden og en mere inspirerende madpakke, som bliver spist helt op.

Læs mere i analysen Børns madpakker: Forældre savner inspiration